Dealer Akademia
O SUKCESIE
DECYDUJĄ LUDZIE
Prezesie, czy wychowałeś już lidera?
Następco, czy jesteś gotowy do przejęcia firmy?
Będąc dealerskim prezesem odpowiadał rocznie za sprzedaż ponad 15 tys. aut i 265 tys. roboczogodzin
ADBM
O SUKCESIE DECYDUJĄ LUDZIE
Prezesie, czy wychowałeś już lidera?
Następco, czy jesteś gotowy do przejęcia firmy?
Wojciech Kordalewskii
Zapisz się na listę rezerwową...
Jesteś zainteresowany udziałem w Akademii dla następców?
Najbliższa edycja rozpocznie się już w lutym 2025 roku!
Formularz rezerwacji
Jak wyglądała edycja 2023? Sprawdź!
POZNAJ OPINIĘ
AGNIESZKI LUZAR, ABSOLWENTKI DEALER AKADEMII BUSINESS MANAGEMENT
Zastanawiasz się czy warto?
Dlaczego warto wybrać Akademię?
Pierwszy w Polsce program rozwoju dealerskiej kadry zarządzającej
Praktyczne zajęcia o charakterze warsztatowym
10 zjazdów, 18 pełnych dni warsztatowych
Najlepsi eksperci i praktycy polskiego rynku dealerskiego
Sprawdź, co mówią absolwenci Akademii
4.87/5
pkt.
Tak uczestnicy ostatniej edycji Dealer Akademii dla następców ocenili poziom zadowolenia i przydatności pozyskanej wiedzy w codziennej pracy!
Opinie absolwentów
Opinie absolwentów
Malwina Lis
Auto Grupa Lis
Ziemowit Morski
Korczyk Skoda | KIA
OPINIE UCZESTNIKÓW
Opinie absolwentów
"Polecam Dealer Akademię wszystkim osobom, które przygotowują się do objęcia stanowiska kierowniczego w stacji dealerskiej. Dealer Akademia to kompleksowe spojrzenie na zarządzanie wszystkimi działami firmy dealerskiej, ale również na pewne mniej oczywiste aspekty takie jak na przykład przeprowadzanie sukcesji. Podczas Akademii uczestnicy mogą poznać trudne do uzyskania dane rynkowe prezentowane przez znakomitych ekspertów z różnych dziedzin, konsultować z tymi ekspertami faktyczne problemy, z którymi mierzą się w firmach i wypracowywać rozwiązania. Dealer Akademia to też okazja do poznania osób z różnych firm, pracujących na różnych stanowiskach w różnych markach i różnych częściach Polski, co jest również bardzo inspirujące."
SEBASTIAN MITORAJ
Auto Idea
"Udział w Dealer Akademii był niezwykle cennym doświadczeniem. Pozwolił usystematyzować wiedzę, którą zdobyłem w trakcie pracy, a także poznać nowe osoby z branży, wymienić się doświadczeniami, podyskutować, zobaczyć jak wygląda sytuacja i procesy w innych markach. Uważam, że był to bardzo cenny czas i wyniosłem z niego wiele doświadczeń, które w przyszłości będę starał się wdrożyć w naszej stacji dealerskiej."
PIOTR KOWALSKI, Auto Idea
"Dziękuję Dealer Akademii przede wszystkim za możliwość wzięcia udziału w szkoleniu, możliwość wymiany doświadczeń i poznania wspaniałych ludzi, którzy w przyszłości będą reprezentowali branżę motoryzacyjną."
"Dobrze zainwestowane pieniądze"
GRZEGORZ KOLACZEK
Prezes zarządu
Honda Kolaczek
Łukasz Adamski
Manager
Technotop, Scandinavia Auto
“Z uwagi na praktyczny charakter zajęć i rozwiązania do wdrożenia od zaraz, polecam Akademię każdemu kto pełni, lub przygotowuje się do pełnienia funkcji kierowniczych w dealerstwie”
PIOTR SKRONIK, Rad Motors
Czego dowiesz się podczas cyklu zajęć?
Do kogo skierowana jest Akademia?
Osoby przygotowujące się do zarządzania firmą dealerską, bądź jej poszczególnymi działami
Osoby zarządzające już firmą dealerską, bądź jej poszczególnymi działami (managerowie, dyrektorzy działów, dyrektorzy obiektów, kierownicy, właściciele)
Baza wiedzy: bezpłatny webinar
Po obejrzeniu nagrania z webinaru:
Program nadchodzącej Akademii
ZJAZD 1.
Dzień 1.
Wojciech Kordalewski / Marek Konieczny
Zarządzanie firmą dealerską - Quo Vadis biznesu. Najważniejsze wskaźniki w branży dealerskiej w odniesieniu do przychodów, marż i kosztów
Adrianna Lewandowska
Sukcesja w firmie dealerskiej
Wojciech Kordalewski
Zarządzanie działem samochodów nowych - zarządzanie sprzedażą, organizacja struktury działu, zakresy obowiązków i odpowiedzialności
Wojciech Kordalewski
Zarządzanie działem samochodów nowych (zarządzanie wskaźnikowe, planowanie sprzedaży)
Wojciech Kordalewski
Zarządzanie działem samochodów nowych i działem F&I
Wojciech Kordalewski
Zarządzanie działem samochodów nowych - organizacja procesu sprzedaży, zarządzanie konwersją
Dzień 2.
28 LUTEGO
- 1 MARCA 2025
ZJAZD 2.
21-22 MARCA
2025
ZJAZD 3.
25-26 KWIETNIA
2025
ZJAZD 4.
16-17 MAJA 2025
Michał Wąsik
Zarządzaniem działem sprzedaży samochodów używanych
Michał Wąsik
Zarządzaniem działem sprzedaży samochodów używanych
dzień 1.
dzień 2.
dzień 1.
dzień 2.
dzień 1.
dzień 2.
dzień 1.
dzień 2.
HARMONOGRAM 2025
25-26 KWIETNIA 2025
21-22 MARCA 2025
28 LUTEGO - 1 MARCA 2025
ZJAZD 5. SESJA SPECJALNA
Michał Łuczak
CASE STUDY - GRUPA WRÓBEL:
Jak z sukcesami prowadzić dealerską firmę rodzinną?
30 MAJA
2025, WROCŁAW
dzień 1.
30 MAJA 2025, WROCŁAW
KONTYNUACJA PO PRZERWIE WAKACYJNEJ
ZJAZD 6.
Piotr Majcher
Excel w zarządzaniu firmą dealerską
Marek Jeliński
Marketing w firmie dealerskiej
Wojciech Kordalewski
Zarządzanie serwisem mechanicznym i blacharsko-lakierniczym - struktura organizacyjna działów i zarządzanie działami
Andrzej Sadowski
Zarządzanie działem części zamiennych
Wojciech Kordalewski
Zarządzanie serwisem mechanicznym i blacharsko-lakierniczym - budżetowanie roboczogodzin i optymalizacja kosztów
Wojciech Kordalewski
Zarządzanie serwisem mechanicznym i blacharsko-lakierniczym - systemy wynagrodzeń, planowanie sprzedaży
13-14 CZERWCA
2025
ZJAZD 7.
26-27 WRZEŚNIA
2025
ZJAZD 8.
24-25 PAŹDZIERNIKA 2025
ZJAZD 9.
14-15 LISTOPADA
2025
Wojciech Kordalewski
Zarządzanie firmą dealerską - efektywne systemy wynagrodzeń
Wojciech Kordalewski
Zarządzanie firmą dealerską - cele, strategie działania, budżetowanie
dzień 1.
dzień 2.
dzień 1.
dzień 2.
dzień 1.
dzień 2.
dzień 1.
dzień 2.
24-25 PAŹDZIERNIKA 2025
26-27 WRZEŚNIA 2025
13-14 CZERWCA 2025
Dzień 1.
Dzień 2.
14-15 LISTOPADA 2025
ZJAZD 10.
SESJA EGZAMINACYJNA
Wojciech Kordalewski / Marek Konieczny
Egzamin końcowy
Wojciech Kordalewski / Marek Konieczny
Wojciech Kordalewski / Marek Konieczny
Egzamin końcowy
12-13 GRUDNIA
2025
dzień 1.
dzień 2.
12-13 GRUDNIA 2025
Nasi wykładowcy
Wojciech Kordalewski
LIDER PROJEKTU
Zanim rozpoczął pracę, jako konsultant ASE Global zdobywał doświadczenie w branży dealerskiej bezpośrednio pracując na różnych stanowiskach w stacjach dealerskich w Polsce i zagranicą. Od 2000 roku związany był z Grupą PGD przechodząc przez różne szczeble struktury zarządczej w tym Dyrektora Generalnego i Prezesa Zarządu PGD. Odpowiedzialny za strategię i cała działalność operacyjną firmy. Obecnie realizuje dedykowane indywidualne konsultacje, programy naprawcze i projekty szkoleniowo – coachingowe dla właścicieli i kadry kierowniczej dealerstw w zakresie zarządzania poszczególnymi działami stacji dealerskiej koncentrując się na wszystkich aspektach począwszy od ludzi, procesów, poprzez przychody, marże, koszty, co wpływa bezpośrednio na wzrost zyskowności biznesu.
Adrianna Lewandowska
Wizjonerka polskiej przedsiębiorczości rodzinnej, strateg, doradca, architekt sukcesu wielu polskich firm rodzinnych. Doradca i Partner Zarządzający w Lewandowska i Partnerzy, od lat wspiera firmy rodzinne w zakresie strategii rozwoju, procesów sukcesyjnych oraz zarządzania zmianą. Wykładowca MBA oraz licznych studiów podyplomowych. Założyciel i prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego.
Prezes Grupy Wróbel – wielooddziałowej struktury dealerskiej, posiadającej autoryzacje marek Mercedes-Benz i Mazda (ten drugi brand działa w ramach odrębnej spółki WTM Wróbel). Aktualnie grupa posiada oddziały we Wrocławiu, Opolu, Jeleniej Górze, Pietrzykowicach, Lubinie, Zielonej Górze, Częstochowie i Straszynie k. Gdańska. W 2019 r. dealer sprzedał 3 480 nowych aut, co pozwoliło mu zająć 34. miejsce na Liście TOP50.
Michał Łuczak
Dyrektor marketingu w Grupie Karlik odpowiedzialny za komunikację marketingową wszystkich marek będących w portfolio grupy. Doświadczenie menedżerskie zdobywał zarządzając działami marketingu w firmach dealerskich oraz będąc dyrektorem sprzedaży w międzynarodowej korporacji zajmującej się sprzedażą zdalną. Odpowiadał w niej za sprzedaż na cały rynek polski. Pasjonat motoryzacji na 2 i 4 kółkach od najmłodszych lat.
Ekspert w dziedzinie rynku dealerskiego i GVO, autor wielu publikacji prasowych i książek „100 pytań o GVO” i „Skonsumować wzrost rynku. Kilka dróg dla polskich dealerów”. Partner zarządzający w firmie doradczej DCG Dealer Consulting i wydawca miesięcznika DEALER. Były prezes Związku Dealerów Samochodów.
Marek Jeliński
Marek Konieczny
Z Excelem pracuje od 18 lat, a szkolenia z tej aplikacji – również dla dealerów – prowadzi od 2007 r. Proste wytłumaczenie nawet najbardziej skomplikowanych zagadnień to jego chleb powszedni. Od 2011 r. prowadzi kanał na YouTube, w którym omawia problemy związane z Excelem. Od tego czasu opublikował ponad 800 filmów, które miesięcznie ogląda ponad 200 tys. użytkowników. Posiada certyfikaty potwierdzające jego doświadczenie i umiejętności związane z Excelem, w tym: Microsoft Certified Trainer i Microsoft Excel Expert. Wykładowca Dealerskiej Akademii Dyrektorzy Finansowi.
Piotr Majcher
Andrzej Sadowski
Doradca ds. rozwoju dealerów w obszarze obsługi posprzedażnej, twórca Programu Rozwoju Dealera poprzez rozwój Obsługi Posprzedażnej. Od 2005 r. prowadzi audyty, szkolenia i doradztwo dla dealerów marek: Renault, Ford, BMW, Nissan, Honda i Renault Trucks. W latach 2004-2005 dyrektor zarządzający dealera BMW w Warszawie (Smorawiński/Bawaria Motors). W latach 1997–2003 pracował w Polsce dla grupy Sumitomo: jako dyrektor działu części w Ford Auto Plaza oraz dyrektor ds. rozwoju w Summit Auto Poland.
Praktyk i ekspert od zarządzania flotą. W branży od 1996 r. Wprowadzał na polski rynek czołowych graczy CFM (Hertz Leasing, Prime Car Management, ING Car Lease, Alphabet Polska). Wyróżniany w prestiżowych branżowych zestawieniach („Ludzie Dekady Branży Flotowej”, „100 najbardziej wpływowych osób branży flotowej”). Podwójny Laureat Auto Finance Network Londyn 2015. Obecnie partner w Total Fleet Solutions, polskiej firmie konsultingowej z obszaru szeroko rozumianego zarządzania flotą samochodową. Wieloletni wykładowca i prelegent.
Krzysztof Sosnowski
Dyrektor biura ASE Global w Polsce, odpowiedzialny także za rynek w Czechach i na Słowacji. Ekspert w dziedzinie Business Management rynku motoryzacyjnego. Swoje doświadczenie zdobywał, wdrażając nowoczesne systemy raportowania finansowego dla dealerów samochodowych. W czasie realizacji tych projektów pracował z dealerami z całej Europy.Obecnie prowadzi liczne kursy z zakresu zarządzania wskaźnikowego stacją dealerską – dedykowane właścicielom stacji oraz kierownikom poszczególnych działów.
Michał Wąsik
Lokalizacja
Hotel Airport Okęcie****
Warszawa, ul. Komitetu Obrony Robotników 24
Termin
Kompleksowy program szkoleń Dealer Akademii rozpocznie się w lutym i potrwa z przerwą wakacyjną do grudnia, kiedy odbędą się egzaminy certyfikacyjne.
Na program składa się 10 sesji (8 dwudniowych sesji szkoleniowych, sesja specjalna oraz sesja egzaminacyjna), co łącznie daje 18 dni szkoleniowych.
Udział w programie Akademii, to 23 900 zł netto (cena nie zawiera noclegów). Płatność może być realizowana w 3 ratach.
*** Cena obejmuje: uczestnictwo w 18 dniach szkoleniowych (w tym sesja specjalna i egzamin), materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch
*** Cena nie obejmuje: kosztów dojazdu, noclegów
Informacje
Cena uczestnictwa
Formularz rejestracyjny
Na podane adresy e-mail wyślemy informacje organizacyjne na temat szkolenia.
Zobowiązuję się do wpłacenia wpisowego w wysokości 2 390 zł netto w ciągu 7 dni od daty zgłoszenia oraz do opłacenia wystawionej przez Dealer Consulting Group faktury VAT za udział w Dealer Akademii Business Management najpóźniej 14 dni przed rozpoczęciem programu.
*** Cena obejmuje: uczestnictwo w siedemnastu całodniowych sesjach szkoleniowych i jednodniowej sesji egzaminacyjnej, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch
*** Cena nie obejmuje: kosztów dojazdu, noclegów
Galeria zdjęć z poprzednich edycji
Baza wiedzy: wywiad z Agnieszką Luzar
- wschodzącą gwiazdą rynku dealerskiego 2022
O wejściu do rodzinnego biznesu, początkach na stanowisku menedżerskim oraz nauce na żywym organizmie – rozmawiamy z Agnieszką Luzar, menedżer sprzedaży w Auto Group Luzar - absolwentką Dealer Akademii dla Następców 2021 i laureatką tegorocznej nagrody dla Wschodzącej Gwiazdy Rynku Dealerskiego
O ile pierwsze pokolenie polskich dealerów w znacznej większości wywodzi się, mówiąc najogólniej, z warsztatu, to ich dzieci – już niekoniecznie. I pani jest tego przykładem.
Zgadza się, przez dużą część życia bardziej niż z motoryzacją byłam związana ze sportem, a dokładnie z tańcem, w którym realizowałam się zawodowo, pracując jako instruktorka. Zupełnie inaczej niż tata, który, odkąd pamiętam, pasjonował się samochodami i ich obsługą.
Taniec i biznes automotive są od siebie, przynajmniej na pozór, dość daleko. Znalazła pani jakiś element „spajający” czy jednak zdecydował fakt, że motoryzacją żyli bliscy?
Oczywiście, że pasja taty i to, że obserwowałam rozwijający się rodzinny biznes, miało olbrzymie znaczenie. Jeśli natomiast miałabym szukać w mojej karierze wspólnego mianownika ,byłaby to chęć codziennego obcowania z ludźmi – tego nie brakowało ani w tańcu, ani tym bardziej w dealerstwie. Taniec to wymagający sport, zresztą jak każdy inny, który przez lata treningów i zawodów nauczył mnie samodyscypliny, zawziętości i wytrwałości w dążeniu do wygranej, a te cechy przydają się również bardzo w prowadzeniu biznesu samochodowego. Poza tym zawsze czułam się dość dobrze w sprzedaży, pewnie także dlatego, że z handlem, choć w różnych dziedzinach, związani byli oboje rodziców.
Kliknij, by czytać dalej...
Pracę w dealerstwie zaczęła pani właśnie od sprzedaży?
Tak, jeszcze będąc na studiach na krakowskiej Akademii Górniczo-Hutniczej, rozpoczęłam pracę w naszym salonie Skody. Pracowałam w dziale sprzedaży, koncentrując się na obsłudze zdalnej i bieżącej komunikacji z klientami. Oczywiście początkowo musiałam godzić firmowy grafik z zajęciami na uczelni, ale po około dwóch latach weszłam do dealerstwa już na „pełny etat”. Było to dla mnie o tyle wymagające, że zbiegło się w czasie z głębokimi zmianami, które przechodziła wtedy nasza firma – mam na myśli wejście w kolejną markę i podejmowane inwestycje. Nie było mowy o modelowej ścieżce rozwoju czy stopniowym budowaniu umiejętności na kolejnych stanowiskach. Wszystko działo się bardzo szybko i przypominało trochę naukę na żywym organizmie.
O ile studia dały mi podstawę do zarządzania i pracy z ludźmi, to Akademia okazała się bardzo praktycznym programem uszytym pod naszą branżę. Wykładowcy Akademii pracowali w różnych miejscach, z różnymi importerami i radzili sobie z bardzo różnymi problemami.
No właśnie, w 2018 r. wasza firma pozyskała autoryzacje Volkswagena. I zaczęły się wyzwania „logistyczne”: Skoda miała się przeprowadzić do nowo zbudowanego obiektu, z kolei w starym – tymczasowo – musiał znaleźć swoje miejsce właśnie Volkswagen.
Tak, to był dla nas intensywny czas. To właśnie wtedy zdecydowaliśmy z bratem, że chcemy się zaangażować w firmę już na stałe. Ja przejęłam odpowiedzialność za sprzedaż we wszystkich markach, brat, który zresztą operacyjnie działał w dealerstwie zdecydowanie dłużej niż ja – podjął wyzwanie w działach aftersales. Przeprowadzka Skody była przesądzona już wcześniej, ponieważ marka zmieniała standardy. Po wybudowaniu nowego obiektu, przenieśliśmy ją zatem do naszej nowej lokalizacji przy ul. Krakowskiej, zaś w starym budynku, przy ul. Jedynaka, uruchomiliśmy stację Volkswagena. Od początku założyliśmy jednak, że docelowo także Volkswagen znajdzie swoje miejsce przy ul. Krakowskiej. Zakończenie jednej inwestycji oznaczało w tym przypadku początek kolejnej.
Czyli klasyczny skok na głęboką wodę i „sprawdzanie bojem”. A co sprawiało pani w pierwszych miesiącach na samodzielnym stanowisku zarządczym najwięcej trudności?
Upieram się, że najciekawsza, ale zarazem najtrudniejsza, jest w tym biznesie praca z ludźmi. Zwłaszcza że wtedy, czyli w 2018 r., w ciągu dwóch miesięcy zwiększyliśmy zatrudnienie w naszych dealerstwach z nieco ponad 30 do prawie 100 osób. Nowe marki, nowy obiekt, rozpoczęcie dodatkowej inwestycji we własną blacharnię-lakiernię – potrzebowaliśmy szerokiej kadry. Z jednej strony szukanie nowych ludzi, z drugiej ,oczywiście już na kolejnym etapie, potrzeba ich wdrożenia do firmy, ale też wkomponowania w dotychczasowy zespół. Pamiętajmy, że była to dla naszej starej załogi wyjątkowa i stresująca sytuacja, bo nigdy wcześnie jnie pojawiło się w firmie tyle nowych twarzy. Ułożenie tego było wyzwaniem.
To zostańmy przy ludziach. Częstym problemem dla przedstawicieli młodego pokolenia, które obejmuje w dealerstwie funkcje zarządzające, zwłaszcza w firmach rodzinnych, jest ułożenie relacji z zespołem na linii „przełożony–podwładny”. Chodzi mi o sytuacje, gdy starszy kolega z biurka obok musi panią nagle zacząć traktować jak szefa.
Myślę, że nie miałam takiego problemu. Oczywiście struktura i odpowiedzialność muszą obowiązywać, jak w każdej firmie, natomiast staram się pracować ze swoim zespołem po partnersku. Zdaję sobie sprawę, jak bardzo zależymy od siebie nawzajem – my, czyli de facto wyniki, które osiągamy. I absolutnie nie zapominam, że w przeszłości, nie będąc na stanowisku dyrektorskim, bardzo wiele się od współpracowników nauczyłam Zresztą cały czas lubię uczyć się od innych, szanując i doceniając to, że na wielu tematach znają się lepiej ode mnie. Poza tym, w naszej firmie funkcjonuje awans liniowy i moją historię potraktowaliśmy dokładnie w takiej kategorii. Dalej gramy do jednej bramki.
Na linii siostra–brat też nie iskrzy?
Nawet gdybyśmy chcieli się trochę pokłócić, to nasze kompetencje są na tyle rozdzielone, że nie za bardzo mamy możliwość. A mówiąc zupełnie serio – dogadujemy się naprawdę dobrze. Brat zajmuje się częścią serwisową już od bardzo dawna i stanowi dla mnie duże wsparcie.
Już po objęciu stanowiska menedżerskiego w firmie zaczęła pani uczęszczać na zajęcia Dealer Akademii. Tematyczne studia dołożyły swoją „cegiełkę” w zawodowym rozwoju?
I to niemałą. O ile moje studia magisterskie dały mi podstawę do zarządzania i pracy z ludźmi, to Akademia okazała się bardzo praktycznym programem uszytym pod naszą branżę. Ale, co bardzo ważne – pod branżę, a nie konkretną markę, bo wykładowcy Akademii pracowali w różnych miejscach, z różnymi importerami i radzili sobie z bardzo różnymi problemami. Często powtarzam też, że trafiłam do tego projektu w idealnym momencie. Dla naszej firmy ostatnie lata to niekończące się zmiany – nowa marka, a za chwilę kolejna, nowe obiekty, własna blacharnia. A dla branży? To samo – najpierw pandemia, potem problemy z dostępnością, dostawami, model agencyjny na horyzoncie, wojna w Ukrainie… Sporo tego. Kto, jeśli nie najlepsi eksperci i praktycy w swoich dziedzinach, miał nam pomóc przez to wszystko przejść. I nie będzie w tym cienia przesady, jeśli powiem, że wiedza wyniesiona z Akademii po prostu bardzo pomogła mi przeprowadzić nasz biznes przez te szalone czasy.
A gdyby miała pani wskazać jedną rzecz, którą zmieniła w firmie dzięki Akademii?
Choćby ułożenie na nowo systemu motywacyjnego i płacowego w dziale sprzedaży. Zrobiłam to w znacznej mierze na podstawie materiału z Akademii. Obecnie z kolei jesteśmy w firmie na etapie zmiany zasad budżetowania – i wdrażamy tu model, o którym opowiadał Wojciech Kordalewski, czyli główny prowadzący DA. Muszę też dodać, że dla mnie, jako osoby związanej od lat ze sprzedażą, ogromnie inspirujące okazały się zajęcia z zakresu after-salesu, bo wiele rzeczy było tam dla mnie nowych oraz przedstawionych perspektywy innych marek i sieci. Uważam, że tematy dotyczące posprzedaży mocno otworzyły mi na wiele spraw oczy.
Skontaktuj się z nami
Skontaktuj się z nami
Jakub Konieczny
+48 882 168 648
jakub@dealerconsulting.pl
Masz pytanie? Zadzwoń lub napisz!